ירושלים עקפה את תל אביב במכירת דירות חדשות

    שלום בידרמן No Comments on ירושלים עקפה את תל אביב במכירת דירות חדשות
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוק הנדל"ן בישראל עובר טלטלה בימים אלה בהמתנה ליישום התוכניות הממשלתיות. מכירת הדירות נמשכת, אך על פי נתוני הלמ"ס לרבעון הראשון של שנת 2014 יש שינויים במפת הביקושים לדירות חדשות בישראל.

    ברבעון הראשון של 2014 נמכרו 4,546 דירות חדשות בבנייה פרטית. את מכירת הדירות החדשות בבנייה פרטית מובילה ירושלים עם 421 דירות ועוקפת בכך את תל אביב ואת פתח תקווה, שדורגו ראשונות בשנה שעברה.

    "בשנים האחרונות שינתה ירושלים את פניה, היא הופכת להיות אטרקטיבית לקהלים מגוונים ורחבים שמגיעים אליה גם מחוץ לעיר ובכך מגדילה את הביקושים לעיר" מסביר אוהד סבן, סמנכ"ל בחברת דונה כמו כן, בתקופה האחרונה ולאחר תקופה של שקט יחסי, נפתחו לשיווק פרויקטים חדשים ומעניינים של בניה רוויה בשכונות ותיקות המאופיינות בבניה צמודת קרקע, כגון עין כרם, וזה הוביל לביקושים גבוהים גם בקרב תושבי האזור וגם בקרב תושבים מכל העולם אשר מבקשים לעצמם פיסת אדמה בעיר הקודש" חברת דונה בונה היום 3 פרויקטים בירושלים – דונה עין כרם שיכלול 264 יחידות דיור, דונה בנווה יעקב המיועד לאוכלוסיה החרדית ופרויקט דונה בפסגה, פרויקט חדש בפסגת זאב מזרח.

    עפרה חדד, סמנכ"ל חברת הבניה "יורו ישראל", חברה קבלנית נוספת הבונה אף היא בירושלים 3 פרויקטים – פסגת יורו בפסגת זאב, יורו גולד בהר חומה ופרויקט יורו בנווה יעקב – הוסיפה, כי "היום רואים ביקושים ערים בירושלים בשכונות כמו הר חומה, פסגת זאב ונווה יעקב. בזכות כמות הפרויקטים והתחלות הבניה שיש כיום בשכונת פסגת זאב, היא מהווה מוקד משיכה לזוגות הצעירים . הערכות שלנו שהביקושים לשכונה יגברו עם אישור הטבת המע"מ 0% ויהפכו אותה לאחת השכונות הבודדות בבירה שבה ניתן יהיה ליהנות מההטבה. גם הכביש החדש שמחבר בין פסגת זאב לבין תל אביב, משפר את הנגישות ומקצר את זמני ההגעה בין שתי הערים לכחצי שעה".

    מי ששמרה על מקומה בטבלת הערים בהן נמכרות הכי הרבה דירות חדשות היא נתניה, הניצבת במקום הרביעי במכירת הדירות עם 266 דירות בתקופה זו, לעומת 974 דירות בשנת 2013 כולה. ברחובות, לחילופין, ניתן לראות כי קיימת צניחה משמעותית במספר הדירות החדשות שנמכרו בתקופה זו, ביחס לאשתקד, עם 136 דירות בלבד, לעומת 947 בשנת 2013 כולה, מה שדוחק את רחובות מהמקום החמישי אל המקום התשיעי ברשימה.

    את המקום העשירי ברשימה סוגרת חדרה עם 124 דירות, אחרי שאף היא חוותה צניחה במספר הדירות החדשות בבנייה פרטית שנמכרו לעומת שנת 2013 אז נמכרו בשטחה 589 דירות חדשות.



    0 תגובות